Is het maken van reclame nog van deze tijd?

Reclame is overal: op social media, door de brievenbus, op tv en langs de weg. Het is bijna niet meer weg te denken uit de publieke ruimte. Maar is het maken van reclame nog van deze tijd? Daarover een gesprek tussen oud-reclameman Paul ter Heyne en Reclamemaker Joeri Jansen in Dit is de Dag.
Per dag krijgen we gemiddeld 1.546 promotie-uitingen te zien. Dat heeft de Nederlandse mediaspecialist John Faasse becijferd. Dit getal is inclusief de productverpakkingen. Zonder die laatste categorie zien we zo'n 377 reclames per dag. Moeten we daar vanaf? Of zitten er ook goede dingen aan het kijken van reclames?
Lees de volgende perspectieven:
Als het aan oud-reclameman Paul ter Heyne ligt is stoppen we met het maken van reclame:
Lees ook over:
Oud-reclameman Paul ter Heyne: 'Reclame is een vloek geworden'
Reclamemaker Joeri Jansen stelt dat we niet meer zonder reclame kunnen:
Lees ook over: