Schiphol moet krimpen: goede zaak of slecht voor de economie?

27 juni 2022 · Leestijd 1 min

Jarenlang moest Schiphol groeien. Daar komt verandering in nu het kabinet heeft besloten dat het het aantal vluchten met 60.000 moet worden verminderd. Het kabinet besloot dit vanwege geluidsoverlast voor omwonenden. Ook is het niet goed voor de natuur vanwege de stikstofuitstoot. Is krimp van Schiphol een goede zaak en moeten we deze koers voortzetten om de gevolgen voor het milieu en geluidsoverlast tegen te gaan, of zijn de gevolgen voor de Nederlandse economie simpelweg te groot?

Lees deze perspectieven:

Marjolein Demmers, directeur Natuur & Milieu: ‘Schiphol is te groot voor Nederland’

Lees ook over:

Marjolein Demmers, directeur Natuur & Milieu: ‘Schiphol is te groot voor Nederland’
Rogier van Lieshout, luchtvaarteconoom: ‘Netto effect van de maatregel zal stuk kleiner zijn’

Lees ook over:

Rogier van Lieshout, luchtvaarteconoom: ‘Netto effect van de maatregel zal stuk kleiner zijn’
Jurgen Nobel, wethouder in Haarlemmermeer: 'Gevolgen krimp Schiphol zijn niet te overzien’

Lees ook over:

Jurgen Nobel, wethouder in Haarlemmermeer: 'Gevolgen krimp Schiphol zijn niet te overzien’
Dit is de dagkwestieopinievisietoekomst...

Als we naar hetzelfde kijken, zien we vaak iets anders. Dit is de dag is een perspectieven-carrousel waar verschillende opinies rond de actualiteit worden verzameld en gecureerd. Je krijgt altijd een perspectief te zien dat zich buiten je eigen bubbel bevindt.

Laat je inspireren

Misschien ook wat voor jou

Moet iedereen op vakantie kunnen met het vliegtuig?

Moet iedereen op vakantie kunnen met het vliegtuig?

Vliegvakanties zijn deze zomer enorm in trek, zien reisorganisaties. Na twee jaar corona willen veel mensen graag weer op vakantie met het vliegtuig. Dit ondanks de extreme drukte en lange rijen op Schiphol en de gevolgen voor het klimaat.

Lees meer